четверг, 23 мая 2019 г.

ისტ-ის გამოყენება მათემატიკის გაკვეთილზე.
მანანა
მანანა მახარაძე

საგანი
ისტ-ის გამოყენება მათემატიკის გაკვეთილზე

  გაკვეთილის თემა
კუბი , პრიზმა  პირამიდა

სწავლების საფეხური:
კლასი
დაწყებითი IV -კლასი

დრო
 45  წუთი

მოსწავლეთა პროფილი
14 მოსწავლე

გაკვეთილის მიზანი
მოსწავლეები შეძლებენ ისტ-ის დახმარებით სახატავ პროგრამაში დახატონ ფანქრით      კურსორით გადმოიტანონ  კუბი, პრიზმა  პირამიდა..გეომეტრიული ფიგურები ქაღალდზე და მიაწერონ სახელები. ფიგურების კომბინაციით სახატავ პროგრამაში ააწყონ ახალი ფიგურა სახლი, თოვლის ბაბუა.

ე.ს.გ.-სტანდარტი
ისტ.I.3 მოსწავლე შეუძლია ისტ პროდუქტის საშუალებების გამოყენება
.იყენებს სახატავს და ტექსტურ  რედაქტორებს მასწავლებლის მიერ ჩატარებულ სასწავლო  აქტივობებისას.
.ამზადებს და გადმოსცემს ორიგინალურ ნამუშევარს ქმნის ნახატს.
მათ.I.7. მოსწავლეს შეუძლია  გეომეტრიული ფიგურის გამოსახვა და ობიექტთა  ურთიერთმდებარეობის ამოცნობა.
.რომელიმე ხერხით(მაგალითად აპლიკაციით ან ნახატის საშუალებით) ქმნის დასახელებული ფორმის  სივრცით  ფიგურის მოდელს ან გამოსახულებას.
.უთავსებს სხვადასხვა სივრცით ფიგურების მოდელებს ერთმანეთს ნიმუშზე  მოცემულ გამოსახულებას(ნახატის მისაღებად).

საჭირო წინარე ცოდნა და უნარ-ჩვევები
მოსწავლეებმა იციან ისტ-ის გამოყენება. შეუძლიათ სივრცით ი გეომერტიული  ფიგურის ამოცნობა და აღწერა. ფლობენ ისტ-თან დაკავშირებულ ძირითად ცნებებსა და ოპერაციებს.

შეფასება
ვაფასებ კლასის შინაარსობრივ მხარეს.

სასწავლო მასალა და რესურსები
პროექტორი, კომპიუტერი.


რეფლექსია
2019  წლის    22 მაისს   მეოთხე კლასში  ისტ-ის გამოყენებით  ჩავატარე გაკვეთილი მათემატიკაში.გაკვეთილი დავგეგმე ეროვნული სასწავლო გეგმით განსაზღვრულ მიზნებზე, მისაღწევ შედეგებზე, ინდიკატორებზე დაყრდნობითა და მათი გათვალისწინებით.
        გაკვეთილის მიზანი იყო: მოსწავლეები შეძლებენ ისტი-ის დახმარებით სახატავ პროგრამაში დახატონ ფანქრით სივრცითი ფიგურები .ასევე კურსორით გადმოიტანონ ფიგურები  ქაღალდზე და  მიაწერენ  სახელწოდებას.ფიგურების კომბინააციით კომპიუტერში ააწყონ ახალი ფიგურა .
გაკვეთილის საწყის ეტაპზე გამოვიყენე გონებრივი იერიში, რამაც ხელი შეუწყო შესწავლილი მასალის განმტკიცებას,  მივმართე ინდივიდუალური მუშაობის ფორმას, ჩართული იყო მთელი კლასი. შემდეგი აქტივობები წარიმართა კომპიუტერის გამოყენებით, მოგეხსენებათ ისტ-ის გამოყენება სასწავლო პროცესში  საინტერესოსო ხდის და შესაბამისად აქტივობებიც ეფექტური და შედეგიანი გამოდგა.
გაკვეთილის მსვლელობის დროს  აღმოჩნდა, რომ მოსწავლეები უკვე  ფლობენ იმ უნარ-ჩვევებს, რომელთა დახმარებით და წინარე ცოდნის გამოყენებით ისინი დამოუკიდებლად ასრულებდნენ მიცემულ აქტივობებს, აღნიშნულის განსახორციელებლად  წინასწარ დავგეგმე 3 აქტივობა.

          წინასწარ  შედგენილი   შეფასების რუბრიკის გათვალისწინებით  უპირატესობა მივანიჭე განმავითარებელ შეფასება.
          შემიძლია ვთქვა, რომ ჩატარებულ გაკვეთილზე მივაღწიე გეგმით განსაზღვრულ შედეგებს. მოსწავლეები აქტიურად იყვნენ ჩართული ინდივიდუალურ მუშაობაში. ვთვლი, რომ ყველა აქტივობა შეესაბამებოდა გაკვეთილის მიზანს.
ახალი გაკვეთილის ჩატარების შემთხვევაში ყურადღებას გავამახვილებდი მოსწავლეთა ჩართულობაზე, რადგან გაკვეთილის მსვლელობისას ორი მოსწავლე არ იყო აქტიურად ჩართული საგაკვეთილო პროცესში, ამიტომ ასეთ მოსწავლეებს დავსვამ აქტიურ მოსწავლეებთან და ვამუშავებ წყვილებში.
         როგორც დამსწრე კოლეგებმა აღნიშნეს, გაკვეთილის მიზანი მიღწეულ იქნა. მათი აზრით გაკვეთილზე გამოჩნდა მოსწავლეთა ჩართულობა, უნარ-ჩვევები და შესაძლებლობები.








N
აქტივობა
აქტივობის მიზანი
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი-მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა
სასწავლო რესურსები
დრო

1
საორგანიზაციო საკითხების გაცნობა
მოსწავლეები გაეცნობიან გაკვეთილის თემას, მიზანს შეფასების რუბრიკას
ვაგვარებ კლასის  ორგანიზაციულ საკითხებს,  ვაცნობ საგაკვეთილო თემას, მიზანს
ვერბალური

ახსნა
მთელი კლასი
წინასწარ მომზადებული გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკა
5 წთ

2


































3.














4.
წინარე ცოდნის გააქტიურება

































ცოდნის გამტკიცება













ცოდნის განმტკიცება
მოსწავლეებმა გაიხსენონ რა იციან აღნიშნულ თემასთან დაკავშირებით





























 სახატავ პროგრამაში
გეომეტრიული ფიგურების აგება.










სახატავ პროგრამაში გეომეტრიული ფიგურების გამოტანა და დასახელება
მასწავლებელი მოსწავლეებს პროექტორის დახმარებით აჩვენებს სივრცით ფიგურებსა და უსვამს კითხვებს :
1.      რას ნიშნავს კუბი;
2.      რა განსხვავებაა კუბსა ,  პრიზმასა და პირამიდას  შორის


















მოსწავლეები
 სახატავ პროგრამაში მონიშნავენ წერტილებს,
შემდეგ ამ წერტილების შეერთებით მიიღებენ სივრცით ფიგურებს ,პრიზმას და პირამიდას.
   


მოსწავლეები კომპიუტერში ინდივიდუალურად სახატავ პროგრამაში მაუსის დახმარებით გადმოაქვთ  სახატავ ფურცელზე  სივრცითი ფიგურები პღიზმა კუბი  პირამიდა მიაწერენ ფანქრით  სახელებს.
კითხვა- პასუხი

































ფიგურებზე მუშაობა
სახატავ პროგრამაში











სახატავ პროგრამაში სივრცითი ფიგურების გამოტანა


მთელი კლასი

































ინდივიდუალურად













ინდივიდუალურად


პროექტორი კო
მპიუტერი
































კომპიუტერი














კომპიუტერი

5 წთ

































 10 წთ














10 წთ

5.
წუთშესვენება

პროექტორით ვაშუქებ  რიტმულ მუსიკას
,,Energaizeri ’’
მთელი
კლასი
პროექტორი
5 წთ

6.
შეჯამება
კომპიუტერში მოცემული ფიგურებით   ახალი ნახატის აწყობა
მოსწავლეები ინდივიდუალურად სახატავ პროგრამაში სივრცით ფიგურების დახმარებით  ააწყობენ სახლსა და თოვლის ბაბუას

ახალი ფიგურების
აწყობა

მთელი კლასი

კომპიუტერი
სახატავი პროგრამა

10 წთ

7.
შეფასება
შეფასება
















შეფასება
მთელი კლასი
შეფასების რუბრიკა
5 წთ

Комментариев нет:

Отправить комментарий